Rabu, 3 Julai 2013

tiada peluang kedua..

 
Baru pas habis exam..syoknye..hak2..padahal baru 3 paper..ade lagi 3 paper..dah dok sama nk roomate layak cerita istambul aku datang..walhal aku dh tgok dh cerita tu..tapew2 layakkan jew lar..best juga..because roomate aku ini suka buat ulasan sendiri..hak3..ada ajae ayat dia nk cakap..sampai habis cerita tak habis2..huh!



yang aku nk cerita hari ni ade lar cikit2 berkaitan cerita tu..bermula dengan 1 pertanyaan dia.." kalu fanna nk pilih lelaki yang mana satu?yang seoarng tu cakap.. plz,bg saya 2 peluang,saya janji bla bla bla..n seorang lagi cakap..saya nk awak bg saya 1 peluang jew.. saya janji x minta peluang kedua...." huh panjang soalan dy..
jawapan aku..lelaki kedua lar..dy minta 1 peluang jew n janji tak minta peluang kedua..memang tak lar fana nk pilih yang pertama..dh lar berlagak baik..n then dia yang curang..tak mustahil kalau bagi peluang kedua..dia akan berubah..baik bagi peluang orang yang betul2 nak kat kita..orang cakap biar orang yang sayang kita..jangan kita sayang an orang tu..that means..tak kisah kita xde perasan at dia..janji dia sayang at kita..sebab kita boleh ubah diri kita untuk sayangkan dia..kalau kita jew sayang at dia..tapi dia xsayang kita..huh memang susah lah..bukan senang nk ubah orang ni..baik ubah diri sendri..
so, kalau nk carik pasang tu..carilah yang betul2..n niat tu bia betul..

p/s:Allah menciptakan wanita dari tulang rusuk lelaki, dekat dengan lengannya untuk dilindunginya, dan dekat dengan hatinya untuk dicintainya.

2 ulasan:

  1. cinta i2 unik..
    kdg2 hati x seiring dgn tindak balas akal
    =) Allah sebaik perancang

    BalasPadam
    Balasan
    1. btul tu..jodoh itu pasti ada..doa untuk mendapatkan jodoh yang baik.. :)

      Padam