Ahad, 11 September 2011

adakah kau ntk aku??


bacalah buat pengetahuan!!!


Sahabat  :  “engkau pernah couple tak,,?”
Abid     :   “pernah,tapi dah clash,  kenapa?”
Sahabat     :   “kenapa engkau clash,,?? Tak menyesal ke,,?? Engkau tak sayang  ke kat dia,,??”
Abid  :   “sebab aku sayang lah aku tinggalkan dia,,?”

Sahabat terpinga-pinga dengan jawapan tersebut…(=?=) 

Sahabat   :   “aku tak fahamlah,,”

Sang abid tersenyum,,,,

Abid   :  “hehehe,,,macam ni,,,tapi engkau kena open ar biler dengar cerita aku ni khay,,??”
Sahabat    :   “okey okey,,”
Abid  : “engkau pernah dengar perkataan jodoh itu di tangan tuhan tak,,??
Sahabat  :  “pernah,,,nape,,??”
Abid :  “perkataan itu bukan hanya satu sebutan tau,,tetapi sesuatu kalimah yang patut  kita  renungi samada kita ni seorang pelajar ke, berpangkat besar ke, naqib ke, pendakwah ke  semua kena berfikir apabila mendengar ayat ini,,,tujuan utama yang aku nak bagitahu engkau ialah apabila kita mendengar perkataan “JODOH ITU DI TANGANTUHAN”,,,engkau tahu apa maksudnya,,??”   
Sahabat  :“ermm,,,,tak taw,,”
Abid :  “haaa,,,itu bermaksud jodoh kita telah ditetapkan oleh Allah  swt,,,seorang wanita yang 
akan kita kahwini nanti telah pun ditetapkan oleh DIA,,,Cuma kita  tidak tahu bilakah masa untuk kita berjumpa dengannya dan bilakah  masa   untuk kita dating dengannya,,,semua ini tidak akan menjadi persoalan  sekiranya kita yakin dengan kehendak Allah swt mengenai jodoh    kita,,,faham??”
Sahabat  :  “ermmm,,,,”
Abid   :   “haa,,,satu lagi,,cuba bayangkan jika seseorang amat merindui dan   mencintai  kita,,,dia sanggup menunggu ribuan tahun semata-mata   ingin hidup bersama kita,,,tiba-tiba kita memilih untuk bersama dengan  orang lain yang bukan ditetapkan untuk kita,,,??” apa perasaan orang  yang menunggu kita tu,,,??”
Sahabat    : “cornfirmlah dengki,,”
Abid  : “ya, CEMBURU,,,itulah sebabnya kita kena yakin pada Allah swt  mengenai penetapan jodoh kepada kita,,,em engka pernah dengar tak   mengenai ramai artis2 ke sape2 yang baru je nikah,,,dah bercerai berai,,,pernah dengar..”
Sahabat   :  “perghhh,,,dah banyak kali dah,,,kenapa,,?”
Abid   :  “haa,,cuba engkau fikir perkara tersebut dengan semua benda yanaku cakap     tadi,,,”
Sahabat   :   “ermm,,,,betul jugak,,,,kalu kita kahwin or couple dengan orang yang ukan ditetapkan untuk kita maknanya akan berakhir dengan,,,,”
Abid   : “yesss,,,,camtulah,,,aku tiada hak untuk menghalang kau dari couple kea pa ke coz aku tak ada hak untuk semua tu,,,just aku berpesan  dengan ilmu yang aku ada,,,tu je,,,”


Sedikit perbualan seorang abid dengan sahabatnya,,,renung-renungkan,,,,=)
Apa yang penting,,,lapangkan dada bila membaca,,,,,,

+&*kAmI nAK cOUpLE lEpAs NiKAh….MUKTAMAD!!!*&+


p/s:nk coulpe ag ark??hex3

0 comment budak2 comel :):

Catat Ulasan