Khamis, 1 September 2011

bila kita sayang

Bila kita sayang orang tu , Kita tunggu dia lama pun takpa. Tapi bila dia tunggu kita? dia marah2, Hati kata, ala adatlah ada yang menunggu dan ditunggu. 
Bila kita sayang orang tu, Kita tak tido pon takpa layan dia yang tengah bosan. Tapi bila kita bosan ada dia layan kita? Hati kata takpa, mungkin dia busy kot. 
Bila kita sayang orang tu, Kita gadoh dengan die, kita diam je . Tapi dia heboh 1 dunia, Hati kata takpa, mungkin dia tension tu. 
Bila kita sayang orang tu, Kita call nak cakap dengan dia. Tapi dia bagi fon kat orang lain atau matikan, Bila jadi mcm tu, Hati kata takpa, layan je. Kawan dia kawan kita jugak. 
Bila kita sayang orang tu, Kita bercerita dengan dia ( CERITA DENGAN TUNGGUL LAGI BAIK ). Tapi bila dia bercerita dengan kita, Kita dengan, sepatah2 kita kena ingat, Kalau tak ingat kita yang kene marah. hati kata takpa, sayang katakan.
 Bila kita sayang orang tu, Kita dan dia lapar. Tapi kita bagi semua roti kita kat dia, Hati kata, ala jagalah hati dia, sian dia. 
Bila kita sayang orang tu ,, Kita jadi macam orang gila dengar dia sakit. Tapi bila kita sakit, Dia siap kuar ngan kawan2 dia meraikan kesakitan kita. Hati kata, ala takpa. Takkan dia nak berkepit dengan kita 24 jam. 
Bila kita sayang orang tu, Kita sayang nak tinggalkan dia selama-lamanya. Tapi dia tak tahu kita berdepan dengan maut, Walaupun kita sakit, dia kata kat kita. Ala sakit2 biasa je, jangan nak mengarut. Hati kata, macam ni lah bila kita takda, dia sungguh happy.
 Bila kita sayang orang tu, Kita tak sanggup tengok dia derita. Tapi dia tak pernah hargai diri kita, Hati kata, tau tak betapa kita sayangkan dia? 
Bila kita sayang orang tu, Kita sanggup tinggalkan dia selama-lamanya untuk dia bahagia. Tapi, adakah dia tahu pengorbanan kita? Hati kata takpa, janji dia bahagia. DAN .........
 Bila kita dah tinggalkan dia selama-lamanya, Dia datang ziarah pusara kita:-

Dia kata dia mintak maaf sebab pernah mengata kita, Dia minta maaf sebab pernah buat kita tunggu, Dia minta maaf sebab pernah paksa kita layan dia time dia bosan, Dia minta maaf sebab pernah hebob 1 dunia tentang kesalahan kita, Dia minta maaf sebab pernah tak hiraukan call kita, Dia minta maaf sebab pernah tak dengar luahan hati kita, Dia minta maaf sebab pernah buat kita kelaparan sebab dia, Dia minta maaf sebab pernah ganggu waktu rehat kita, Dia minta maaf sebab pernah pentingkan diri dia sendiri, Dia minta maaf sebab tak pernah hiraukan sakit kita, Dia minta maaf sebab tak pernah tengok penderitaan kita. ,
Bila kita sayang orang tu, kita buat semuanya kan? Tapi dia tak pernah faham kan? DAN ...... Bila kita tinggalkan dia, Dia datang pada kita dan kata SORRY ....... SORRY? Selepas lukakan hati kita !! Bila kita sayang orang tu, Kita kata takpalah, AKU dah tinggalkan dunia. Moga dia bahagia tanpa kita. Dan, hati kita kata. Takpalah, apapun yang dia buat. Kita tetap sayangkan dia..

0 comment budak2 comel :):

Catat Ulasan