Jumaat, 17 Mei 2013

'PROGRAM SEKSUALITI REMAJA : I'M IN CONTROL'

'PROGRAM SEKSUALITI REMAJA : I'M IN CONTROL'
 satu program yang dapat menbantu para pelajar mengelak daripada melakukan hubungan seks sebelum berkahwin..banyak infomasi yang diberikan untuk kita gunakan agar perkara ini dapat dielakkan..

walaubagaimanapun, jati diri yang kurang dalam diri kita perlu untuk mengatakan tidak ke pada hubungan seks sebelum berkahwin..untuk mengelak ianya bergantung kepada diri kita..seperti yang dikatakan..perempuan yang bercampur dengan mat2 rempit, yang agak social boleh tidak berlibat dalam diri mereka tp orang yang bertudung tidak dapat mengelak..(ini hanya segelintir sahaja bukan semua perempuan ok). 

and yang menarik dari program ini, perempuan perlu jaga kehormatan diri..jangan mudah terpedaya dengan ajakan yang membawa kepada seks sebelum berkahwin..lelaki tidak akan mengajak gf or awek dia menbuat perkara seperti itu jika dia benar2 mahu menjadikan wanita itu sebagai isteri..
 ya manusia tidak berlepas daripada melakukan kesilapan..sekali pon kita melakukan kesilapan bertaubatlah pintu taubat sentiasa terbuka..

kepada kaum lelaki jangan hukum seseorang wanita itu..penceramah itu cakap..seseorang suami atau isteri yang belum melakukan hubungan seks sebelum berkahwin tidak akan tahu seseorang itu masih teruna atau dara..melainkanlah mereka telah melakukannya sebelum itu..(i sokong 100%)..

persoalan yang tanya..
1.aku masih dara..habis macam mana nak tahu lelaki @ bakal suami kita itu masih teruna.?
sesungguhnya lelaki yang baik untuk perempuan yang baik..and permpuan yang baik untuk lelaki yang baik..kenapa nk takut..?walau sekali pon dia sudah tiada dara atau teruna..yang hukum suami atau isteri itu..Allah itu maha adil mungkin dia sudah insaf dan bertaubat..rancangan Allah itu lebih sempurna dari segala2nye..
2. perlukah kita jujur dengan pasang kita sekiranya kita sudah tiada dara or teruna.?
kalau kejujuran itu mendatangkan 1001 kebaikan..ya anda boleh jujur..tp sekiranya kejujuran itu akan mendatangkan keburukan better lebih baik ia menjadi rahsia dan pengajaran bagi diri kita..pass is pass..terima pasangan kita itu dengan seadanya..percayalah jodoh itu di tangan Allah..DIA yang menentkan segala2nya..letakakn Allah yang utama..berdoalah.. :) 
(huh!rasanya macam dah jadi penceramah bebas pulak..ini hanya yang ingin terluah,,)

p/s: pencegahkan perlu bagi mengelakkan seks sebelum berkahwin..bagi saya patutnya sebelum nikah..right?

 
 

2 ulasan: